solisten en orkest 2017

Carmina Burana 2023

Exclusief interview met de solisten


THE INTERNATIONAL CHOIR OF UKRAINE "DUMKA"

THE INTERNATIONAL SYMPHONY ORCHESTRA, INSO LVIV

o.l.v. RAYMOND JANSSEN

cadenza benefit concert

Carmina Burana 2023, interview met de solisten. 

Het koor, het orkest en de solisten tijdens de tournee 2023.

Concertgebouw Amsterdam, De Doelen Rotterdam, Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven, 

MartiniPlaza Groningen, World Forum Den Haag.


Carmina Burana terug in Nederland

Dirigent Raymond Janssen tekent samen met het International Symphony Orchestra uit Lviv en het nationale koor van Oekraïne ‘Dumka’ voor een grootse uitvoering van de ‘Carmina Burana’. In 2019, 2021en 2022  trok deze concertreeks volle zalen en verbrak alle records. Niet voor niets behoort de Carmina Burana – mede dankzij het wereldberoemde ‘O Fortuna’ – tot de meest populaire muziekstukken ter wereld. Meer dan 130 musici voerden het muzikale meesterwerk van componist Carl Orff uit en de publieke belangstelling was massaal. Een reprise in 2023 kon dan ook niet uitblijven. Van 5 november t/m 23 november 2023 komt de Carmina Burana terug naar Nederland voor een beperkt aantal uitvoeringen.

Download ook de gratis de complete vertaling van de Carmina Burana.

Wanneer je de gratis vertaling downloadt, kom je op onze mailinglijst te staan en ontvang je af en toe mailtjes met nog meer interessante dingen, korting op tickets en informatie over onze concerten.

50%
Download now

Interview met de solisten

Interview met Mariana Bulicanu

Carmina Burana 2023

Wil je iets over jezelf vertellen?

In 1986 ben ik geboren in de stad Chisinau in Moldavië.

Hoe heb je het zingen ontdekt en wist je dat je over een goede stem beschikt?

Al op heel jonge leeftijd, ik was ongeveer 5 jaar, hield ik van operamuziek en mijn meisjesdroom was operazangeres worden naar mijn grote voorbeeld Maria Biesu uit mijn land. Ik deed niets liever dan met haar meezingen terwijl haar plaat draaide en dat dagenlang, waardoor mijn ouders ook meenden dat ik wel enig muzikaal talent had en ik met pianoles mocht starten.

Waar heb je je opleiding gevolgd?

Na de middelbare school ben ik gaan studeren aan de Academy of Music, Theatre and Arts in Chisinau. Daar volgde ik koordirectie en solozang bij Professor Vdovicenzo. Na masterclasses bij Corneliu Murgu en het behalen van diverse eerste prijzen bij internationale concoursen nam de intendant van de Weense Staatopera mij onder haar hoede.

Welk genre zing je het liefst?

Ik ben een echte operazangeres en ik zing graag sopraanpartijen uit de klassieke muziek, zowel solo als in opera’s. Maar ik houd ook van eigentijdse muziek en ik probeer graag nieuwe stijlen uit.

Wat is je favoriete operarol en kun je aangeven waarom?

Mijn grootste voorkeur gaat uit naar de rol van Violetta Valery in ‘La Traviata’, omdat je in deze rol de vrouw in al haar hoedanigheden kunt laten zien: verliefd, hatend, de meest gelukkige, of bereid de wreedheid van de wereld met waardigheid te accepteren, en dan weer te vechten ... en om te sterven voor de liefde ...

Maar ook ‘Lucia di Lammermoor’; de sereniteit van dit personage inspireert me en de beroemde ‘la scena di pazzia’ is mijn favoriet vanwege de muziek en de vocale techniek, maar ook door de complexiteit van het emotionele bereik.

Hoe weet je je als sopraan te onderscheiden?

Ik ben een perfectionist als het over kunst en muziek gaat. Ik houd ervan om te werken aan technische onderdelen, maar mijn favoriete onderdeel is emoties overbrengen aan het publiek en de verhalen erachter. Dat probeer ik met de kleuren van mijn stem te doen.

Wat betekent het voor je om te zingen en te acteren op het podium?

Het is heerlijk werken en geeft ook heel veel voldoening.

Ik houd ervan om op het podium de geschiedenis van al mijn rollen te beleven en om het elke keer anders aan de wereld te vertellen. Ik weet zeker dat als ik niet mijn hele ziel op het podium geef, ik ook geen feedback krijg.

Wat is je voorbereiding voor een optreden?

In eerste instantie begint mijn voorbereiding al geruime tijd voor een concert. Ik begin met het inlezen van de tekst en probeer me in te leven in combinatie met de muziek. Ik lees romans en alle literatuur over de rol die ik moet spelen. Vervolgens probeer ik een concept te vinden voor mijn vertolking.

Maar als het ongeveer twee uur voor een uitvoering is, dan warm ik mijn stem op en probeer ik mijn gedachten te concentreren op wat ik op het podium aan de mensen wil geven! Het is hard werken, maar ik doe het met heel veel plezier.

Zien hoe het publiek geniet en samen met mij de geschiedenis beleeft die ik overbreng, is prachtig.

Wat is voor jou de mooiste aria ooit?

De mooiste aria voor mij is ‘Casta Diva’ uit Norma. Ik hoop dat mijn stem het ooit zal toelaten om deze rol te mogen doen, omdat ik nadat ik de aria deed ... het is een perfectie die niet aan veel zangers wordt gegeven ... dus in die zin werk ik eraan.

Heb je tijdens een optreden ook wel eens hele verrassende leuke momenten meegemaakt?

Het grappigste gebeurde tijdens mijn rol in de operette ‘Die Lustige Witwe’, waarin ik de cancan moest dansen en zingen … maar omdat ik te vroeg het podium op ging, ben ik gaan dansen voor het ballet er was. Gelukkig pakte het publiek deze komische noot goed en genoot, omdat ik het zelf ook grappig vond.

Een ander voorval gebeurde tijdens mijn aria in ‘La Traviata’. Ik begon een van mijn rokken te verliezen en tijdens een muzikale pauze ben ik in een split second de coulissen in gespurt en heb de rok daar achtergelaten.

Dan zijn er vast ook bizarre situaties geweest?

Het meest bizarre dat ik ooit op een podium heb gedaan is een scene uit ‘Lucia di Lammermoor’, waarin ik zong met mijn hoofd ondersteboven, maar omdat ik er veel plezier in had, reageerde het publiek daar ook positief op.

In Odessa in de Oekraïne moest ik plotseling invallen in ‘La Traviata’ en dat hoorde ik een uur voor aanvang. Dat was heel spannend, maar gelukkig ging het goed.

Heb je internationale ambities en met wie zou je graag eens samenwerken?

Ik wil de schoonheid van de opera delen met de wereld … elk optreden is voor mij als is het het laatste … ik wil me geven met alles wat ik in me heb en mooie gezichten zien, die ik heb kunnen inspireren met mijn performance.

Het zou fijn zijn weer te kunnen samenwerken met maestro Leo Nucci, omdat hij mij zo veel kan leren over bewegen op en omgaan met een podium. Ook wil ik graag samenwerken met dirigenten en grote artiesten, omdat ik weet dat zij zoveel knowhow hebben om aan mij door te geven, meer dan ik me kan voorstellen.

Heb je nog tijd over naast je leven als zanger?

Naast mijn carrière wil ik mijn rol als moeder zo goed mogelijk doen, mensen helpen waar nodig, daarnaast geef ik zang- en acteerlessen.

Als hobby schilder ik graag om op een andere manier verhalen te herschrijven… alleen op speciale momenten in mijn leven en voor speciale mensen … ik ben oprecht in alles wat ik doe, omdat er voor mij geen andere manier is om met kunst om te gaan.

Kunnen wij je ontmoeten binnenkort?

Ik ga een vol seizoen optreden in The Opera House in Chisinau en het is voor mij een grote eer om in het Concertgebouw op te treden met de ‘Carmina Burana’ onder leiding van dirigent Raymond Janssen, wat heel belangrijk is voor mij.

Verder staat ‘La Traviata’ in Tajikistan gepland en tenslotte optredens met diverse aria’s in Roemenië.

Wat hoop je voor de toekomst, b.v. over 5 jaar?

Zingen op internationale podia! Ik wil de wereld graag vertellen over mijn mooie, kleine land vol talentvolle mensen, maar met hele slechte mogelijkheden.

Ik wil de mensen over de hele wereld laten zien wat een geweldige kunst opera en de klassieke muziek wel is!

interview met Annelies Kuijs voor @Cadenza

carmina burana cadenza

IORDACHE BASALIC 

BARITON

Iordache Basalic is geboren op 10 april 1968 te Poiana Teiului, Neamt, ROMANIA, en studeerde zang te Bucharest bij de tenor Corneliu Fanateanu en de bariton Vasile Martinoiu.

Al in 1995 was hij finalist tijdens het nationale zangconcours 'Haricleea Darclee' waar hij eerste prijswinnaar werd en tevens de speciale juryprijs in ontvangst mocht nemen. In 2002 werd hij eerste prijswinnaar tijdens het Spoleto Festival met in de jury Francis Menotti and Giancarlo Menotti.

Sinds 1999 is hij vast verbonden aan de opera van Bucharest en zingt sindsdien vele gastvoorstellingen zoals o.a. Escamillo in Carmen samen met mezzosopraan AGNES BALTSA en Luis Lima in Japan, en hij maakt concertreizen naar Duitsland, Nederland, Italië en Spanje. Zijn repertoire bevat o.a. de volgende opera’s: Enrico - Lucia di Lammermoor - G.Donizetti, Giorgio Germont - La Traviata - G.Verdi, Valentin - Faust - G.Bizet, Escamillo - Carmen - G.Bizet, Silvio - Pagliacci - R.Leoncavallo, Belcore - L'Elisir d'amore - G.Donizetti, Zurga - The Pearl Fishers - G.Bizet, Conte di Luna - Il Trovatore - G.Verdi, Oneghin – Evgheni Oneghin – P.I.Ceaikovski

Naast het operarepertoire is hij wereldwijd gevraagd voor de baritonpartij in Carmina Burana.

Interview met Iordache Basalic, bariton


Wie is Iordache Basalic?

Ik ben geboren op 10 april 1968 in Poiana Teiului, in het Roemeense district Neamt in de historische regio Moldavië.

Wanneer en hoe ontdekte je het zingen?

Tijdens mijn jeugd heb ik me aangemeld bij het kerkkoor in het dorp waar ik geboren ben. Daar ontdekte ik hoe leuk het was om te zingen en ook dat ik wel een mooie stem had, maar ik dacht zeker nog niet aan een carrière in die richting.

Wil je iets vertellen over de opleiding die je vervolgens bent gaan doen?

Na de middelbare school ben ik gestart met de studie theologie. Deze opleiding gaf mij veel nieuwe inzichten, uiteraard ook over mezelf. In die fase erkende ik steeds meer mijn artistieke kwaliteiten. Dat bracht mij ertoe zang te gaan studeren bij de tenor Corneliu Fanateanu en de bariton Vasile Martinoiu in Boekarest. In 1995 was ik finalist tijdens het nationale zangconcours 'Haricleea Darclee' waar ik eerste prijswinnaar werd en tevens de speciale juryprijs in ontvangst mocht nemen. In 2002 werd ik winnaar tijdens het Spoleto Festival met in de jury Francis Menotti and Giancarlo Menotti.

Naar welk genre muziek gaat je voorkeur uit en waarom?

Ik zing heel graag opera en dat is ook waar ik hoofdzakelijk veel voor gevraagd word. Sinds 1999 ben ik vast verbonden aan de opera van Boekarest en sindsdien zing ik veel gastvoorstellingen.

Mijn voorkeur gaat uit naar opera omdat dat het dichtst bij mijn stem ligt.

Binnen het baritonstemvak beschik ik over een uitgesproken stem en lukt het me eenvoudig me goed in te leven in een rol. Hierdoor onderscheid ik me binnen het grote aantal baritons. Mijn stem is uitermate geschikt voor mijn twee favoriete rollen: 'Carmina Burana' en Figaro in 'Il Barbiere di Siviglia'.

Wat betekent het voor je om te zingen en te acteren op het podium?

Als ik zing moet ik mijn vocale techniek gebruiken om mijn rol perfect neer te zetten. Als ik interpreteer is het belangrijk om de betekenis van de woorden te verbinden met de sensibiliteit en de warmte van mijn ziel.

Wat is je favoriete rol en waarom?

Mijn favoriete rol... dan zou ik kunnen zeggen de rol van de bariton in 'Carmina Burana', maar ik houd ook erg van Figaro in 'Il Barbiere di Siviglia'.

Wat zou je nog willen doen in je leven als kunstenaar?

Ik denk dat ik graag in de toekomst de rol van Rigoletti van G. Verdi wil aanpakken en dat wil zeggen dat het ambiëren van de rol niet de dominante factor mag zijn, maar wel om deze aan te passen aan mijn stem. Het is een gevaarlijke val wanneer de rol je domineert ... Het risico is dat je je stem misschien moet herstellen!

Hoe bereid je je voor op een optreden?

Naast de klassieke oefeningen die me helpen om mijn stem op te warmen, bereid ik mezelf mentaal en fysiek voor. Een rol als Figaro, bijvoorbeeld, is erg veeleisend. Voor zover het mij betreft, vanuit fysiek oogpunt gezien, ben ik een sportieve man en kan ik de cavatina 'in mijn hoofd' spelen.

Wat is je leukste podium- en ook meest gekke ervaring tot nu toe?

In elk optreden schuilen wel leuke en ook gekke elementen. Terwijl ik hard liep op het podium brak de hiel van mijn schoen, en ik viel. Of toen ik de pruik van de tenor in mijn hand had toen die van zijn hoofd gleed in zijn rol in 'The Elixer of Love'.

Wat is voor jou de mooiste aria ooit?

'Alzati la Tuo Figlio' uit de opera 'Un Ballo in Maschera' vind ik een van de mooiste aria’s die ooit gecomponeerd is.

Heb je ambities om internationaal op te treden en met wie?

Zeker, ik zing regelmatig in het buitenland maar ik zou graag willen optreden in de meest belangrijke theaters of operahuizen van de wereld, samen met sterren van wereldklasse. Ik heb geen specifieke voorkeur met wie. In mijn carrière tot nu toe heb ik zowel samengewerkt met vele bekende Europese als wereldwijde namen.

Waar kunnen wij je ontmoeten binnenkort?

Dat zou al snel kunnen zijn! Ik kom in november naar Nederland voor meerdere uitvoeringen van 'Carmina Burana' in samenwerking met de Nederlandse dirigent Raymond Janssen en een groot international koor en orkest. Ik verheug me er heel erg op om als bariton mijn rol te mogen vervullen en een heel enthousiast publiek in vervoering te brengen.

Hoe ziet je muzikale leven er over vijf jaar uit.

Ik hoop, maar daar ga ik wel van uit, met dezelfde gretigheid als nu om te kunnen optreden.

Hoofdzaak is natuurlijk gezondheid. Dat is de belangrijkste voorwaarde om plannen te kunnen maken en die dingen te realiseren die je je ten doel stelt. Het is de normaalste zaak van de wereld te streven naar meer in het leven.

Is er nóg iets dat je graag zou willen doen?

Optreden is het enige dat ik heel graag doe … ik zou altijd willen zingen en spelen … dat weet ik zeker …

interview met Annelies Kuijs voor @Cadenza

Valentin Racoveanu

Tenor

De uit Boekarest afkomstige tenor Valentin Racuveanu studeerde aan de Music University-Bucharest tot 2002 bij professor Dumitru Trandafir. Vervolgens studeerde hij verder bij Corneliu Fanateanu, Vasile Martinoiu, Ionel Voineag en Marius Brenciu. Naast het operarepertoire heeft hij zich verder bekwaamd in oratorium en heeft binnen Roemenië aanzien verworven door zijn Bachvertolkingen. Eveneens heeft hij meerdere cd’s opgenomen met o.a. het requiem van Gerhard Lagrange en 'Festlische Music zur Advents und Weinachtszeit' in Duitsland.

Als solist aan de Nationale opera van Bucharest zingt hij o.a. volgend repertoire: 'Les pescheurs des perles' (Nadir), 'Il Barbiere di Siviglia' (Count Almaviva), 'L'Italiana in Algeri' (Lindoro), 'La Cenerentola' (Don Ramiro), 'I Pagliacci' (Beppe), 'Die Fledermaus' (Alfred), 'Die Lustige Witwe' (Camille de Rosillon), 'Carmina Burana' (Tenor), 'Madama Butterfly' (Goro), 'Die Entführung aus dem Serail' (Pedrillo), 'Falstaff' (Bardolfo), 'Carmen' (Remendado), 'Tosca' (Spoletta), 'Lucia di Lammermoor' (Normano), 'Traviata' (Gastone), 'Rigoletto' (Borsa), 'Nabucco' (Abdallo), 'Il Trovatore' (Ruiz).

Sinds 2002 neemt Valentin Racuveanu deel aan de tournees van de Nationale opera van Bucharest door Spanje, Italie, Engeland, Nederland en Zwitserland.

carmina burana cadenza

Interview met Valentin Racoveanu, tenor


Wil je iets over jezelf vertellen?

Ik ben afkomstig uit Boekarest en heb gestudeerd aan de Music University Bucharest bij Dumitru Trandafic. Als tenor zing ik in opera’s, operettes en in musicals. Tevens heb ik me ook toegelegd op het zingen van oratoria. Echter, mijn eerste optreden op het podium was als popzanger …

Wanneer begon je met zingen en hoe ontdekte je je stem?

Ik was nog heel jong toen ik ontdekte dat ik een goede stem had terwijl ik meezong met de popsterren naar wie ik op de radio luisterde. Toen in mijn tienerjaren een aantal vrienden en ik een rockband wilden starten vond ik het passend om iemand te vinden om me te begeleiden in de ontwikkeling van mijn stem. Dus schreef ik me in voor de zangcursus aan de Bucharest School of Art, de afdeling Pop Singing. De droom van het starten van de rockband kwam nooit uit om redenen buiten mij om. Maar mijn liefde en passie voor zang was geboren. Dus werd ik lid van het koor van The Bucharest National Opera House Choir en later werd ik solist bij dezelfde instelling.

Hoe zou je jezelf omschrijven als zanger?

Ik beschouw mezelf als een podiumkunstenaar en niet alleen maar zanger. Ik ben een toegewijd kunstenaar, die zijn hart en ziel op het podium geeft; meestal kies ik ervoor om zo te acteren dat een karakter in een opera of een toneelstuk tot zijn recht komt, ook als ik samen met symfonieorkesten zing.

Wat betekent het voor je om te zingen op een podium?

Het is iets wat ik al meer dan 25 jaar doe; eerst als zanger bij het Bucharest National Opera House Choir en na 16 jaar als operasolist. Daarom betekenen het zingen en spelen op een podium alles voor mij.

Wat is je favoriete rol in opera en waarom?

Mijn favoriete vertolking is de rol van ‘Nadir’ uit de opera ‘De Parelvissers’ door George Bizet. En waarom? Omdat de muziek prachtig is, omdat dit deel een grote vocale uitdaging is en omdat dit de eerste belangrijke rol is geweest die ik op het podium van National Opera House Bucharest heb gespeeld.

Hoe bereid je je voor op een optreden?

Toen ik mijn debuut maakte als solist in een opera betekende het voorbereiden voor de uitvoering, naast het serieus bestuderen van de partij, een halfuur voorbereiding voor de vocale akkoorden en een moment nemen voor meditatie en focus.

Naarmate ik meer ervaring opbouwde, werd het voorbereiden voor een optreden meer een psychologisch proces. Voordat ik het podium betrad, hield ik een muzikale doorloop van de rol en natuurlijk een snelle check-up om er voor te zorgen dat mijn stem klaar was, en dan liep alles oké.

Wat vind je de mooiste aria ooit?

De aria ‘Lascia ch’io pianga’ uit de opera ‘Rinaldo‘ van Georg Friedrich Händel.

Wat is het leukste optreden tot nu toe?

De meest aangename ervaringen die ik ooit heb gehad zijn opera’s, operettes en muzikale optredens gemaakt voor kinderen bij The Comic Opera for Children in Boekarest, waar ik sinds 2004 werkzaam ben. Het is het enige instituut in de wereld waar opvoeringen ontstaan die geheel zijn toegewijd aan de ontwikkeling van de jongere generatie op het gebied van muziek. Ik breng dit graag onder de aandacht omdat de vreugde van kinderen die hieraan deelnemen of onderdeel zijn van de optredens, onbetaalbaar is. Zij vormen het meest eerlijke, en ook het meest veeleisende, publiek dat ik ooit heb meegemaakt.

Wat was de meest gekke ervaring tijdens een optreden?

Mijn meest gekke ervaring op het podium is geweest het moeten zingen van een belangrijk deel van een act in een opera hangend op mijn kop twee meter boven de grond. Dit gebeurde in ‘Oedipe’ van George Enescu in het Bucharest National Opera House.

Wat vind je leuk om naast het leven als kunstenaar te doen?

Zoals ik eerder zei, beschouw ik de opera-, de operette- en de musicalzanger als een absolute kunstenaar; hij zingt, danst en interpreteert de delen in het repertoire als een acteur. Daarom wens ik niets anders dan in topvorm te zijn de komende jaren, zodat ik zo lang mogelijk van de magie van het podium kan genieten.

Wat zijn je internationale ambities?

Ik zou graag een wereldtour maken met de ‘Carmina Burana’ van Karl Orff in een uitvoering waarbij naast de solisten en het koor ook balletdansers deel uitmaken van het geheel. Dat zou niet alleen een muzikaal spektakel zijn, maar ook een visueel!

Met welke artiest zou je graag willen samenwerken?

Dwars door mijn artistieke carrière heb ik altijd graag muzikale dirigenten willen ontmoeten, die de voorwaarden van het muzikaal theater zouden samenvoegen met een diepgaand begrip van het karakter dat ik zou spelen.

Waar kunnen wij je binnenkort zien optreden?

Op de diverse opera podia in Roemenië, in concertzalen, met de 'Carmina Burana' in Nederland en in het bijzonder bij 'The Comic Opera for Children' in Boekarest.

Wat zou je nog willen en wat zijn je ambities voor de toekomst?

Mijn wens voor de toekomst is het aansturen van muzikale theatervoorstellingen voor kinderen en jongeren.

Wat zijn je verwachtingen voor over 5 jaar

Een debuterende dirigent! ☺

interview met Annelies Kuijs voor @Cadenza

International Symphony Orchestra, INSO-Lviv

INSO (International Symphony Orchestra) is een jong en succesvol orkest. Met flair, elan en esprit verovert dit jonge orkest het hart van zijn publiek.

De jaarlijkse concertreizen in Europese landen, zoals Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Polen, Portugal en Spanje maken dat INSO reeds een plek verworven heeft binnen de internationale podia.

Enthousiaste musici, creatief op zoek naar nieuwe wegen en vormen binnen de klassieke muziek.

Samenwerking met wereldberoemde musici en dirigenten en de 'cross-art' aanpak maken hen tot een aanrader.


Awards
•Radio Swiss Classic Award
• 'Golden Disc' Award Franz Xaver Mozart Pianoconcerten
•Radio Swiss Classic Award Schumann - Beethoven Award.
•BACH Marathon Lviv - Ready. Steady. BACH! Het record voor de langste live uitvoering van Bachmuziek.
Vanaf 2017 is 'INSO-Lviv' Orchestra in residence voor het Internationale Johannes Brahmsconcours in Poertschach (Oostenrijk)
carmina burana cadenza

The National Choir of Ukraine "DUMKA"

The National Choir of Oekraine DUMKA is opgericht in 1919 en viert dit jaar haar 100 jarig bestaan. 

Binnen deze 100 jarige traditie hebben diverse dirigenten zoals Nestor Horodovenko, Oleksandr Soroka, Pavlo Muravskyi en Mykhaylo Krechko hun stempel gedrukt op traditionele uitvoeringswijzen en cultuur. 

Sinds 1984 staat het koor onderleiding van de prominente Oekrainse dirigent Yevhen Savchuk. Savchuk leidde het koor naar internationale bekendheid. Het repertoire omvat composities van Renaissance tot hedendaagse muziek zowel in a’capella stijl als in vocaal symfonische werken. De grootste kracht heeft het koor in het romantische en hedendaagse repertoire. De klankkleur, de enorme dynamiek en expressie maken het koor tot een van beste in Europa. Vele CD opname’s en internationale concertreizen naar o.a. Italië, Polen, Frankrijk, Engeland, Duitsland en Nederland, getuigen hiervan.

Dumka heeft eveneens een groot aantal prèmieres op haar naam staan waaronder Sylvestrov’s “Diptych” en het “Requiem for Laryssa”, Stankovych’s “Babyn Yar”, “Requiem”, “Legend about Prince Ihor’s Campaign”, Laniuk’s “Palimpsests”,

Dumka nam 28 CD’s op die wereldwijd op de markt verschenen.